WDS Blog... Po godzinach nie robimy

Responsywne strony: czy warto w nie inwestować?

Responsywne strony: czy warto w nie inwestować?

Korzystanie z Internetu mobilnego do przeglądania stron stale rośnie, dlatego teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, istotne jest takie zoptymalizowanie własnej strony WWW, by była użyteczna dla odbiorców i poprawnie wyświetlana na urządzeniach mobilnych.

Responsywne strony: czy warto w nie inwestować?

Czym są responsywne strony?

Strona, która została zaprojektowana w technice responsywnej, będzie automatycznie dostosowywana ze swoim układem do bieżących wymiarów monitora, na którym jest przeglądana. Oznacza to, że witryna dopasuje się do każdego urządzenia, jak również do różnych rozdzielczości ekranu. Będzie wyglądać dobrze i zachowa pełną użyteczność zarówno na ekranie komputera, jak i na tablecie czy w telefonie.

3 powody, dla których warto mieć responsywną stronę

Lepsza użyteczność

Chociaż smartfony mają opcję powiększania widoku, to nieresponsywne strony będą niezwykle trudne w obsłudze z poziomu telefonu czy nawet tabletu. To niezwykle istotne, jeśli przeglądana witryna to np. sklep on-line, gdzie trudności z nawigacją, złożeniem zamówienia czy wypełnieniem formularza, mogą zniechęcić użytkownika do dokonania transakcji.

1 treść na wszystkie urządzenia

Przy wprowadzaniu nowego opisu produktu lub odświeżaniu treści w zakładce, nie trzeba powtarzać tej czynności dla każdej wersji strony (komputer, tablet, telefon). Responsywna wersja pozwala na wykonanie jednej publikacji, która następnie będzie automatycznie dopasowywana do wymogów konkretnych urządzeń.

Rekomendacja Google

Wraz z początkiem 2015 roku Google wprowadziło do Polski nowe algorytmy, które wyżej pozycjonują strony mające wersje responsywne. Jeśli zatem dana witryna ma się prawidłowo indeksować, być przyjazna dla robotów Google’a i samych użytkowników, a tym samym wyżej pokazywana w wynikach wyszukiwania – należy niezwłocznie nadać jej responsywny charakter.

Dla kogo responsywne strony?

Niezależnie od tematyki i rodzaju treści, jaka publikowana jest na stronie, dobrze jest, by była ona responsywna. Opcję tę powinien więc rozważyć każdy, kto posiada własną domenę, ponieważ stale rosnąca popularność urządzeń mobilnych w naturalny sposób determinuje rynek i sprawia, że wszystko, co w świecie on-line jest bezużyteczne – odchodzi do lamusa.

 

Komentarze

Dodaj nowy komentarz

CAPTCHA obrazkowa
Wpisz znaki widoczne na obrazku.