WDS Blog... Po godzinach nie robimy

Chcesz być widoczny? Buduj zaufanie !

W obecnych czasach strona internetowa to wizytówka firmy na świat. Dzięki niej możemy pozyskać nowych klientów bądź też kreować świadomość marki u naszych obecnych lub przyszłych partnerów biznesowych.Sposób poszukiwania produktów lub usług w obecnych czasach zmienił się diametralnie. Obecne pokolenie wyszukuje produkty lub usługi poprzez sieć internetową. Porównuje cenny, czyta opinie o danym produkcie na stronach tematycznych. Co się dzieje gdy Twojej firmy potencjalny klient nie jest w stanie znaleźć poprzez sieć? Odczuwa niepewność i prawdopodobnie pójdzie do konkurencji, którą znajdzie poprzez wyszukiwarki internetowe.

Czy nie lepiej by było, gdyby potencjalny klient znalazł w wyszukiwarce właśnie Twoja firmę?. Dobrze zaprojektowana i stworzona strona www u potencjalnych klientów wzbudza poczucie zaufania do firmy, którą właśnie znalazł. Wszystkie dane jakie na niej znajdzie min.: dane kontaktowe, adresy email itd. wpływają od razu na jego świadomość i zaufanie wobec firmy. Jakie posiadasz odczucia, gdy wchodzisz na mało profesjonalną stronę firmową, która wygląda jakby zrobił ją pięciolatek, a dane kontaktowe to tylko formularz kontaktowy bez adresu i telefonu? Zdziwienie? Niepokój?, czy na pewno ta firma spełni moje oczekiwania? skoro mają taką wizytówkę własnej firmy?. Jeśli tak właśnie się czujesz to na pewno masz już świadomość tego jak ważną sprawą w każdej firmie jest posiadanie dobrej strony www.

Musisz pamiętać też, że nie każda strona wpływa pozytywnie na jej odbiór. Każdy projekt graficzny powinien być "skrojony na miarę" tak by klimat i sposób zaprojektowania strony był jak najbardziej odpowiadający branży w której specjalizuję się firma. Odpowiednia kolorystyka, dobór czcionek czy rozłożenie elementów na stronie są kluczowym elementem dobrze zaprojektowanej strony www. Bez dobrze połączonych elementów strona będzie się "gryzła" i nie uzyskamy zamierzonego efektu, co w głównym rozrachunku może spowodować efekt o którym pisaliśmy wcześniej.

Innym elementem na który należy zwrócić uwagę jest funkcjonalność. Powinno się projektować witrynę tak by od strony funkcjonalnej była ona dostosowana do potrzeb klienta, bez nie potrzebnych elementów, które i tak w danej branży się nie sprawdzają. Czyli przykładowo jeśli tworzymy stronę dla sprzedawcy mebli to elementami funkcjonalnymi dla takiej strony mogą być przykładowo: katalog produktowy zawierający zdjęcia i opis produkowanych mebli, formularz kontaktowy czy formularz zapytania ofertowego, mapa dojazdowa, a także w sytuacji gdy firma zamierza sprzedawać produkty poza granicami kraju, wielojęzyczność. Zazwyczaj elementy funkcjonalności dobierane są na podstawie analizy potrzeb klienta i ogólnej specyfiki branży w której się specjalizuje.

Posiadając już dobrą grafikę i funkcjonalność jesteśmy w stanie podbijać Świat z naszymi usługami lub produktami. Oczywiście droga do celu jest jeszcze daleka, ale nie możemy zabierać sobie takiej możliwości pozyskiwania klientów jaką jest internet. W biznesie mówi się, że należy posiadać wiele możliwych otwartych kanałów do pozyskiwania klientów. Jedną z nich jest na pewno dobra strona internetowa.

Komentarze

Dodaj nowy komentarz

CAPTCHA obrazkowa
Wpisz znaki widoczne na obrazku.