WDS Blog... Po godzinach nie robimy

Zaufanie i dialog - sukcesem sprzedaży sklepu internetowego

Tworzenie dobrych relacji z klientem jest obecnie bardzo ważnym elementem podczas prowadzenia sklepu internetowego. Oprócz posiadania dobrego asortymentu i profesjonalnego  sklepu, trzeba posiadać umiejętność słuchania ludzi, poznawania  ich potrzeb i problemów. Co wpływa na zaufanie klientów do naszego sklepu? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w tym wpisie.

Tworzenie dobrych relacji z klientem jest obecnie bardzo ważnym elementem podczas prowadzenia sklepu internetowego. Oprócz posiadania dobrego asortymentu i profesjonalnego  sklepu, trzeba posiadać umiejętność słuchania ludzi, poznawania  ich potrzeb i problemów. Co wpływa na zaufanie klientów do naszego sklepu? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w tym wpisie.

Budowanie zaufania do sklepu rozpoczyna się na pierwszym kontakcie potencjalnego klienta ze sklepem. Sklep który swoim wykonaniem nas odrzuca nie będzie tworzył w nas poczucia zaufania do tego sklepu i zazwyczaj skończy się na tym, że będziemy szukać innego ( chyba że produkty oferowane w tym sklepie są na tyle niszowe, że takiego sklepu po prostu nigdzie nie ma ). Jakie czynniki wpływają na pozytywny odbiór sklepu ?:

  • profesjonalny wygląd sklepu, czyli przejrzysty i miły dla oka, najlepiej nawiązujący swoim wyglądem do branży w jakiej działa sklep ,
  • dobrze zaprojektowana nawigacja umożliwiająca intuicyjne poruszanie się po stronie,
  • dostępne informacje kontaktowe do firmy ( adres, telefon ),
  • rzeczywiste zdjęcia i opisy produktów,
  • różne formy płatności dostępne w sklepie,
  • informacje o czasie realizacji zamówienia, bezpieczeństwie i reklamacjach

i wiele innych.

Gdy mówimy o sprzedaży w sklepie internetowym musimy pamiętać o tym, że oprócz wspomnianego wcześniej pierwszego pozytywnego wrażenia, ważnym elementem sukcesu  jest kontakt z klientem. Jeśli klient zadaje nam pytanie poprzez formularz kontaktowy to liczy na szybką, rzeczową odpowiedź, a nie na email po kilku dniach, gdy sobie o nim przypomnimy. Klient lubi dostać coś gratis nawet jeśli byłby to breloczek z logiem firmy lub długopis. Gdy zaproponujemy mu rabat przy następnym zamówieniu bądź rzeczową informację na tematy go interesujące też będzie zadowolony, a jego zadowolenie przełoży się na  naszą przyszłą sprzedaż.

Relacja, relacja i jeszcze raz relacja

Relacja to jeden z ważniejszych kluczy do sukcesu w biznesie. Bez niej nie jesteśmy w obecnych czasach w stanie osiągnąć zbyt wiele. Obecnie popularnymi narzędziami do budowania relacji z klientem są media społecznościowe, dzięki którym możemy nawiązać dialog z ludźmi. Takie serwisy jak Facebook, Twitter umożliwiają na dzielenie się ciekawymi informacjami z branży, ale także, co ważniejsze, umożliwiają wyrażanie opinii zwykłym ludziom na tematy ich interesujące, a my mamy możliwość postawienia się w roli eksperta by pomóc im rozwiązywać ich problemy. Otrzymujemy także informacje zwrotną o elementach które nie do końca dobrze funkcjonują w naszej firmie lub produktach na które byłoby zapotrzebowanie. Budowanie relacji to oczywiście nie tylko media społecznościowe, ale także rozmowa telefoniczna, korespondencja emailowa czy po prostu rozmowa twarzą w twarz. Każdy z tych sposobów jest ważny, a połączenie ich wszystkich może zbudować trwałe relacje z naszymi klientami.

W kilku akapitach tego wpisu poruszyłem temat budowania trwałych relacji z klientem. Proces ten jest długotrwały, ale potrafi przynieść wyraźne korzyści. Obecnie potencjalny klient jest w stanie zapłacić za towar więcej, ale w sytuacji gdy jest dobrze obsłużony. A jak dobrze obsłużyć klienta? Proste. Rozwiązać jego problemy. Wskazać mu drogę. Rozmawiać z nim. Prowadzić dialog.

Komentarze

Dodaj nowy komentarz

CAPTCHA obrazkowa
Wpisz znaki widoczne na obrazku.