WDS Blog... Po godzinach nie robimy

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

Posiadając sklep internetowy, który mimo tego, że jest wyposażony we wszystkie funkcjonalności, które są potrzebne do sprzedaży, zwiększenia wartości koszyka zakupowego czy komunikacji z klientem, nie mamy pewności że sklep będzie sprzedawał. Dobre narzędzie nie przyniesie nam przychodów jeśli klient nas nie znajdzie. Dzisiejszy artykuł nakreśla czynności, które możesz wykonać by zwiększyć ruch w sklepie internetowym.

Optymalizacja seo sklepu internetowego

Analiza obecnej sytuacji

Analiza seo sklepu internetowego

Pierwszą czynnością jaką powinieneś wykonać po starcie sklepu internetowego to zainstalowanie narzędzi analitycznych takich jak np. Google Analitycs. Robi się to po to by śledzić czy Twoje działania przynoszą rezultaty, a sklep odwiedza coraz więcej ludzi. Same narzędzie GA udostępnia wiele ciekawych statystyk, dlatego posiadanie tego narzędzia powinno być standardem w sklepie internetowym. Drugą podstawową czynnością o jakiej musisz pamiętać to dodanie strony do narzędzi dla webmastera Google. Narzędzie to umożliwia min. dodanie mapy strony do Googla dzięki czemu szybciej zostanie zaindeksowany Twój sklep, a co za tym idzie szybciej będzie można go wyszukać w wyszukiwarce. GWT pozwala również na analizę np. na jakie słowa kluczowe klienci wyszukują Twój sklep. Gdy posiadasz już narzędzia analityczne i wiesz tak naprawdę od jakiego poziomu startujesz, możesz przystąpić do tzw. optymalizacji sklepu internetowego. Początkowo optymalizacja sklepu polega na analizie słów kluczowych i analizie konkurencji. Robi się to po to by wiedzieć jakie potencjalne słowa używają klienci wyszukując nasze produkty. Często by poznać słowa kluczowe z potencjałem wykonuje się testową kampanie adwords, która w szybki sposób jest w stanie przedstawić nam wyniki wyszukiwania danego słowa kluczowego.

Modyfikacja sklepu

Gdy posiadasz już słowa kluczowe, następnym krokiem jest modyfikacja sklepu internetowego. Skomplikowanie tego procesu uzależnione jest od tego, jak biegły jesteś w obsłudze swojego sklepu i w jakiej technologii jest on wykonany. Przykładowo nasze sklepy opieramy o cms Drupal i platformę Magento, które są wyposażone w mechanizmy wspomagające optymalizację, dzięki czemu proces optymalizacji jest prosty.

Jest kilka elementów na które powinieneś zwrócić uwagę podczas optymalizacji. Pamiętaj by najważniejsze dla seo elementy na stronie były przygotowane w prawidłowy sposób. Mowa tutaj jest o tytule strony i nagłówkach wykorzystywanych na stronie. Nie zapomnij  o słowach kluczowych i opisie  w meta tagach, które wyświetlane są na stronach wyników wyszukiwania. W przykładowym sklepie, strona listy produktów została zoptymalizowana pod słowo Kubki porcelanowe. W związku z czym słowo to znalazło się w nagłówku H1 ( 1 ) , breadcrumbsach ( 3 ), w tekście opisującym daną kategorię ( 4 ) , a także w tytule strony, słowach kluczowych i opisie. Poza tym dobrze jest by słowo to pojawiło się gdzieś jeszcze na stronie. Pamiętaj również by gęstość słów kluczowego nie przekroczyła 7 – 8 %. Dobrą praktyką jest również, aby na stronie głównej logo firmowe ( 2 ) było w nagłówku H1, a na reszcie podstron już bez nagłówka, czyli jako  zwykły link. Ważne jest również wypełnianie znaczników alt i title dla zdjęć, ale także znacznika title dla linków. Kolejnym elementem związanym z optymalizacją sklepu jest tzw. Linkowanie wewnętrzne, czyli sieć połączeń podstron w sklepie. Jeśli dodana jest strona o firmie, warto podlinkować niektóre słowa kluczowe do odpowiedniej podstrony związanej z danym linkiem.

Optymalizacja seo sklepu internetowego

Content is the King

Dobre treści na stronie to obecnie bardzo ważny czynnik wpływający na pozycję Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania. Im wyżej jest strona tym oglądalność jej jest większa. Dla sklepu internetowego skarbnicą treści może być np.:

  • dział z najczęściej zadawanymi pytaniami,
  • baza wiedzy,
  • blog
  • podstrona z inspiracjami
  • słownik terminów
  • dział porad

Jeżeli posiadasz w firmie osobę, która potrafi dobrze przekazywać wiedzę ludziom, wtedy możesz zasilać podstrony wartościowymi tekstami, które po pierwsze stworzą ekspercki wizerunek sklepu, a po drugie będą świetnym miejscem dla słów kluczowych. Musisz jednak pamiętać by nie traktować bloga jedynie jako miejsce do upychanie słów kluczowych. Blog jest miejscem w którym piszę się dla ludzi, więc trzeba umieć wyważyć tekst pod seo, a tekst dla czytelnika.

Przedstawione tutaj wskazówki wpływają na ruch w sklepie internetowym i możesz je spróbować wdrożyć samemu lub zlecić agencji interaktywnej. Dobrze zoptymalizowany sklep to początek drogi ku zwiększeniu sprzedaży. Kolejnymi czynnikami na które powinieneś zwrócić uwagę  to: linkowanie zewnętrzne do sklepu z różnych miejsc np. katalogów branżowych, blogów branżowych itd. lub wykorzystanie social media i adwords do promocji Twojego sklepu.

Komentarze

Dodaj nowy komentarz

CAPTCHA obrazkowa
Wpisz znaki widoczne na obrazku.